Elméleti Képzés
A közúton közlekedők nagy része életében csak egyszer iratkozik be autós, motoros iskolába, és a megszerzett, általában személyautó („B” kategória) vezetésére jogosító engedély kézhezvétele után maga mögött tudja a képzőszervet. Az elméleti tananyagnak ezért olyan előremutatónak kell lennie, hogy a tanuló egy életen át helyes irányba haladjon.
Az elméleti oktató egyik legalapvetőbb felelőssége, hogy milyen tananyagot alkalmaz az oktatás során. Többféle tananyagból választhat, így tudnia kell, melyik tartalmaz jól megérthető, és jól elsajátítható ismereteket. A tanfolyamot kezdő tanulók 1-2 hónapon belül közlekedési partnereinkké válnak, s ez már önmagában is indokolja, hogy csak a legjobb elméleti tananyagból készítsük őket fel. Ráadásul a jól elsajátított elmélet a gyakorlati oktató munkáját is segíti, hiszen a tanuló hamarabb érti meg a gyakorlati feladatokat.
Számtalan előnye következtében és az információs technológia rohamos fejlődésének köszönhetően az e-learning ma már széles körben alkalmazott oktatási módszer. Ezzel a lehetőséggel a járművezető-képzésnek módja van azon tanulók irányába is nyitni, akik a tantermi oktatáson nehezen, vagy egyáltalán nem tudnak megjelenni (pl. munkaidő, vagy utazási problémák miatt). Az e-learning az internet segítségével gyakorlatilag bárhonnan, bármikor elérhető, így a tanuló a számára legkedvezőbb időbeosztásban tud tanulni. A magas szintű tananyaggal a tanuló vizuális élményként sajátítja el a tudnivalókat.
Az e-learning fontos előnye, hogy ezzel az oktatási formával a régebben vizsgázott járművezetők továbbképzése is könnyen megvalósítható. Sok járművezető hajlandó lenne frissíteni a tudását, de időhiány vagy a távolság miatt nem szívesen ül be egy tanterembe: az e-learning erre is megoldást jelent, hiszen bárki otthon is képezheti magát.
http://szakoe.hu/kepzes/elmeleti-kepzes/
Gyakorlati Képzés
Véleményünk szerint a gyakorlati képzés legfontosabb céljai a gyakorlatban is működő tudás átadása, az egészséges önbizalom és az előremutató, pozitív gondolkodás kialakítása.
Az elmélet és a gyakorlat egységet kell, hogy alkosson, ezért szükségszerűen egymásra épül: a gyakorlati oktatás hitelesíti az elméletben tanultakat. A gyakorlati oktató felelőssége abban a legnagyobb, hogy nagyon rövid idő alatt olyan szinten kell a tanulóját megtanítania a jármű vezetésére, hogy azzal a megszerzett tudással megállja a helyét egész életében. Ezért is fontos, hogy a gyakorló órák végére az alapvető kompetenciákat megszerezze, és megszeresse a járművezetést.
http://szakoe.hu/kepzes/gyakorlati-kepzes/